Saturday, February 26, 2011

Makanan Kaya Protein Memiliki Protein Tinggi

Makanan kaya protein akan mempunyai keseimbangan asid amino. Asam amino pada makanan protein tinggi adalah membina tubuh anda dan sangat penting untuk kesihatan anda.

Tapi tanaman ladang dimakan bersama , seperti beras dan kacang-kacangan, menyediakan profil lengkap makanan yang kaya protein.
Tanaman ladang seperti biji-bijian, kacang-kacangan, kacang, biji-bijian dan sayur-sayuran merupakan sumber protein yang tidak lengkap kerana mereka masing-masing kurang satu atau lebih asid amino esensial.
Makanan protein tinggi, seperti daging, ikan, unggas, telur, produk susu dan soya, dianggap sumber lengkap protein tinggi, kerana mereka mempunyai semua sembilan asid amino esensial.
Ada 22 asid amino yang berbeza ditemui dalam senarai lengkap makanan protein tinggi. Tubuh yang sihat secara semulajadi boleh menghasilkan lebih dari setengah dari 22 asi amino. Namun, ada sembilan asid amino esensial yang tubuh anda tidak boleh mensintesis.
Asid  amino seimbang adalah penting untuk membina dan memperbaiki otot, kulit dan jaringan organ.

Itulah sebabnya mengapa sembilan ini disebut asid amino esensial - Anda perlu mendapatkannya dari makanan yang anda makan. Jadi penting untuk makan makanan yang high protein yang terbaik dalam diet protein tinggi.

Mereka membantu anda melawan jangkitan dan membawa oksigen yang diperlukan seluruh aliran darah anda. Bahkan, di samping air, protein adalah unsur yang paling menonjol dalam tubuh manusia. Mengapa Anda Perlu Makanan Kaya Protein

No comments:

Post a Comment